Sex…

…a další paralely…

Nedávno jsme s drahým sledovali jednu z epizod Sexu ve městě. Charlotte se seznámila se skupinou lesbiček a cítila se mezi nimi opravdu dobře. Po nějaké době byla pozvána na párty, kde se jí hostitelka optala, zda je taky lesbička (což zajímalo nejen ji, ale i její přítelkyně).

Charlotte odpověděla něco v tom smyslu, že sice lesbička není, ale cítí se mezi nimi moc dobře, ženskou společnost velmi postrádala a další asi 3, 4 věty v tomto duchu.

Hostitelka po jejím poměrně dlouhém monologu pokrčila rameny s tím, že to je sice hezké, ale… “nechceš lízat pičku, nejsi lesba”.

U Kojota na webu právě probíhá úchvatná diskuse, ze které mimo jiné povstala otázka, zda když se hlásíš k náboženskému směru (no jo, už zase pohanskému) musíš taky věřit v Bohy.

Húúú-ha. Dosud jsem žila v přesvědčení o tom, že slova jako víra a věřící jsou odvozena právě od toho, že člověk věří… No, podle některých diskutujících to vlastně není zcela nezbytné…a hlásit se k náboženství a nevěřit je “zcela v pořádku”. No, jak pro koho…

Tak nevím. Osobně zastávám názor, že: “pokud nevěříš, nejsi věřící” (ani pohan ani nikdo jiný).  A to ani přesto, že se mezi věřícími cítíš dobře, rád/a čteš jejich knížky a chodíš s jinými věřícími na pivo.

7 thoughts on “Sex…

  1. No, já bych trochu oponoval. Kdesi jsem viděl rozovor s panem Jiřím Grygarem, uznávaným českým astronomem. On sám se hlásí ke křesťanství, přesto podporuje teorii velkého třesku a následné evoluce. Dvě věci naprosto si vylučující. Vznik vesmíru velkou ránou nebo to všechno stvořil Bůh? Člověk může Boha (nebo jakéhokoliv jiného boha/bohy) vnímat čistě jako symbol a křesťanství (resp. jakoukoliv jinou víru) jako jakousi bernou minci svého chování. Věřit nemusíš v existenci jakéhosi vládce všeho. Ostatně představivost je důvod, proč na světě existuje x různých náboženství a mnoho z nich se principielně odlišuje. V kontextu věcí a světového dění je pak víra jedince naprosto zanedbatelná. Ať už tam někde nějaká ta všehomíra existuje nebo ne…Z toho plyne, že nevěříš-li v Boha (bohy a tak podobně) jakožto v jakousi všemíru, stvořitele a tak dále a tak dále, tak nejsi nutně “nevěřící”. Věříš totiž v Boha, jakožto symbol toho, co tu bylo dříve. Obojí existuje. Všemohoucí existuje v myslích věřících, ten druhej je prokázanej vědecky.

  2. Jinak pan Grygar je členem spolku demagogů jménem Sisyfos, kterému nemůže přijít na jméno většina lidí zabývajících se něčím, co nelze stoprocentně eyaktně dokázat. Doporučuji si udělat názor prohlídkou jejich webu a případně výkladového slovníku esoterických pojmů, či jak tomu říkají…

  3. církev a Velký třeskKromě toho, církev se (až na některé fanatiky vyznávající doslovný výklad Bible) nedistancuje od teorie třesku ani evoluce. On je totiž rozdíl mezi tzv. mýtickým jazykem a jazykem “logu” (rozumu).

  4. Třeba existuje něco jako “nepraktikující pohan” – já jsem, jak jsem zjistila, “nepraktikující katolík” – v Boha věřim, nedá se říct, že bych jako ňák chápala tu svatou trojici… no ale katechismus (vpodstatě taková výkladová kniha) praví, že je to “nad naše chápání”:-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *